Jeg var ved at falde ned af stolen, da jeg så en Google Adwords reklame fra Atea, som forsøger at sælge blækprintere til virksomheder. Vi er i 2012, hvor laserprintere har eksisteret i fyrre år. I min verden svarer det til at begynde at sælge et gammelt parti VHS-bånd til nystartede virksomheder uden erfaring eller realitetssans. Det kan også være, at blækprintere har en fantastisk egenskab, som jeg ikke har opdaget endnu - er der nogen, som kan oplyse min uvidenhed?
Min oldgamle Brother laserprinter (sort/hvid), som kostede omkring 1.400 DKK inklusive moms virker stadig upåklageligt og printer omkring 15 sider per minut. Dengang jeg var studerende, skulle jeg printe ufattelig meget, på grund den fabelagtige politik på Handelshøjskolen i Århus, om at alt skulle printes og afleveres i 1-3 eksemplarer - fantastisk! En fattig studerende har selvfølgelig ikke råd til originale Brother toner patroner, så når originalen var tømt, blev den støvsuget grundigt og fyldt op med kopitoner.
Laserprintere er kommet for at erstatte blækprintere, som anvender blækpatroner, som nemt tørrer ud og printehastigheden er mere end marginalt langsommere.
Atea, kom med ind i kampen og undlad at sælge blækprintere, det er antismart.
- Log in to post comments